woensdag 15 oktober 2014

CITY TRIPPIN' | DEN HAAG | FAIR FASHION



Als je net zo gek bent op Amsterdam als Alyssa en ik is het lastig om je te bedenken dat er nog andere mooie steden in dit kleine landje zijn. Maar die zijn er. Natuurlijk kende ik Haarlem en Utrecht al, wat ik zelf heel erg leuke steden vind maar in Den Haag was ik nog nooit geweest. En het is daar superleuk, ook al waren we bijna de hele dag bezig om er achter te komen wat nu precies het fietspad was en waar we mochten lopen. Ik ben er vanaf gekomen zonder schrammen, maar wel met een bijna aanrijding door een fiets, ik werd iets te enthousiast toen we bijna bij het Humanity House waren. Want daar kwamen we voor. De Fair Fashion Lab-tentoonstelling. Onze PWS gaat over fair fashion, duurzame kleding, en deze tentoonstelling was precies iets dat we wel konden gebruiken.

Je leest en ziet tegenwoordig veel over duurzame kleding, veel ontwerpers zijn ermee bezig, en dat is één van de redenen dat dit ons onderwerp voor PWS is. Maar als je daar rondloopt en filmpjes ziet en er echt zelf mee bezig bent, zoals een stukje stof door een net weven, of een belofte doen, dan pas zie je de gevolgen van de goedkope kleding. In mijn hangt kast veel goedkope kleding omdat je dat zo lekker snel koopt, en hoe meer, hoe beter toch? Ik heb ook een paar zelfgemaakte kledingstukken maar veel duurzaams hangt er niet. Zelf zou ik wel meer voor duurzame kleding willen gaan, maar het is nog zo duur, en dat is niet altijd haalbaar. Maar ik blijf het belangrijk vinden om er bewust van te zijn waar je kleding vandaan komt en onder welke omstandigheden het is gemaakt. 

Shirt - H&M | Jasje - New Look | Jas - Pimkie | Broek - America Today | Schoenen - Boots | Ketting - H&M |
Het blijkt dat niet alleen Amsterdam een geweldige plek is om foto's te maken, Den Haag kan er ook prima mee door. En laten de koning en koningin van Spanje nou eens vandaag in Den Haag zijn. Ik zou kunnen zeggen dat we voor het paleisachtige gebouw hebben staan wachten op ook maar een kleine glimp op te vangen van ze zoals een grote groep mensen, maar we vonden het niet interessant genoeg. Een beetje de winkels bekijken die we in Amsterdam ook hebben is natuurlijk veel leuker. Of foto's maken. 



Eerlijk gezegd was ik bang dat we de hele dag door de regen zouden lopen en met van die irritante kleine parapluutjes die na twee keer gebruiken al half kapot zijn zouden moeten klooien maar het viel mee. Het was juist het tegenovergestelde, lekker zonnetje en natuurlijk ben ik dan m'n zonnebril vergeten. Maar met dit weer valt er helemaal niks te klagen. 





Shirt - Pimkie | Broek - H&M | Jas - V&D SoHo | Schoenen - Nike | Sjaal - ONLY | Kettingen - New Look, HEMA, Revival London, Nieuw Zeeland en een vakantiemarkt.

Vandaag is m'n outfit een beetje basic maar heb ik extra m'n best gedaan met de accesoires. En m'n nieuwe schoenen niet te vergeten. Ik heb een stapel kettingen bij elkaar gegooid in de hoop dat het leuk zou staan en  een duik in m'n doosje met oude sieraden leverde de armbanden op die ik draag. De ketting met de groene steen komt uit Nieuw-Zeeland, een kadootje van m'n zus en na een paar jaar niet weten waarbij ik hem kan dragen heb ik hem maar gewoon omgedaan en ik was hartstikke tevreden met het resultaat. Net zoals ik hartsikke tevreden ben met mijn nieuwe haar. Het was wel doodeng, m'n vlecht werd er in één keer afgeknipt omdat ik het doneerde aan stichting Haarwens dus het was niet stukje voor stukje. Maar ik ben blij dat ik het heb gedaan, weer eens wat anders. 




Na ongeveer 50 minuten in de trein kwamen we weer aan in ons geliefde Amsterdam, volgens mij hebben we meer foto's gemaakt in de trein dan toeristen. Altijd weer fijn om iets vertrouwds te zien en te horen. En te ruiken... Maar dit ga ik zeker vaker doen, een andere stad opzoeken. Vorig jaar al een keer een soort stedentrip door Nederland gedaan, Den Bosch, Nijmegen en Utrecht, en ik was denk ik vergeten hoe leuk dat is. Nog een paar dagen genieten van m'n vakantie en dan alweer bijna toetsweek. Wat is school toch geweldig.

Ciaoo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten